Website Panelde Reseller-3

Merhaba.

Bu makalemizde website üzerinde kullanılabilen “reseller” satıcı kavramından bahsedeceğiz.

Reseller, yukarıda da belirttiğimiz gibi “satıcı” anlamına gelmektedir. Bu satış işleminden maksat bir nevi bayilik tadında çalışmaktan ibarettir. Reseller paketler içerisinde kullanıcının yapabileceği tüm işlevler mevcuttur. Reseller paket demek, bu paketin içerisinde birden fazla kullanıcıyı barındırmak ve aynı paketin imkanlarından farklı kullanıcıların ihtiyaçlarını gidermesi durumudur.

Reseller Hesabı Oluşturma

Reseller paketi almak isteyen müşteriler, hosting firması üzerinden bu paketi aldıktan sonra kendisine bir reseller hesabı verilir. Bu hesap içerisinde kendi müşterilerini oluşturur. Daha sonra bu müşterilerin kullanacakları hosting planını oluşturarak, istenilen limitleri bu plana atar. Bu reseller hesabı içerisindeki müşteriler ise kendi adlarına bir domain eklediklerinde, reseller hesabının yöneticisi tarafından belirtilen paketin limitlerine göre bu domainini kullanmaya başlar. Admin tarafından “reseller” hesabı oluşturmak için panele giriş yaptıktan sonra;

reseller oluşturma-1

reseller oluşturma-1

Açılacak hesabın bilgilerini kaydediyoruz.

reseller oluşturma-2

reseller oluşturma-2

Yukarıdaki resimde de görüldüğü üzere , kişinin bilgilerini tamamladıktan sonra “role” kısmını “reseller” olarak seçip alt taraftan “create” dememiz yeterli olacaktır. Bu kullanıcı hesabı ile ilgili olarak “status” kısmından durumunu belirtebiliriz. Ayrıca bu hesabı demo olarak açabilir, e-ticaret hizmetinden de yararlanmasını sağlayabiliriz.

Bu işlemlerden sonra aşağıdaki resimde görüldüğü üzere  reseller hesabı oluşturulmuş olacaktır.

reseller oluşturma-son

reseller oluşturma-son

Aşağıdaki resimde de görüldüğü üzere reseller hesabı oluşturulduktan sonra; 1.kısımda bu hesabın özeti görülmektedir. Bu özet kısmından hesabın detayına ulaşabiliriz. Ayrıca hesap ile alakalı olarak detayın ve password (şifre) ‘ün güncellemesini yapabileceğimiz gibi, hesabı silme işlemlerini de bu kısımdan (delete) yapabiliriz. 2.kısımda ise hesabın durumunu ayarlayabiliriz. 3.kısımda ise Ayarlar mevcut olup, şablonları ve ilkeleri ayarlayabildiğimiz kısımdır. 4.kısım ise; müşteri bilgilerinin bulunduğu yerdir. Reseller hesabına açılan müşterileri bu kısımdan kontrol edebilirsiniz. Alt taraftaki “hosting space” kısmından da müşterilere hosting alanı oluşturarak gerekli atamaları yapabilirsiniz. 5.kısım ise “Reseller” hesabındaki müşterileri ilgilendiren ayarların yapılandırıldığı yerdir.

Reseller panel sayfası

Şablonlar ve İlkeler   (Template & Policies)

Reseller hesabını oluşturduktan sonra hesabın sağ alt kısmında uygulayabileceğimiz ilkeleri göreceğiz. Bu politika ayarları, kullanacağımız hosting, sql, website panel gibi hizmetlerin hangi ayarlar çerçevesinde işlev göreceğini yapılandırmaya yaramaktadır. Örneğin; Reseller hesabının içerisinde bir kullanıcı oluşturulacağı zaman “girilecek şifre en az 6 karakter olsun, şifresi karmaşık şifre olsun” gibi ayarları yapmamızı sağlar.

Bu işlemler Reseller hesap bazlı yapılmaktadır. Yapılan işlemler bu hesaba bağlı olan müşterileri etkiler. Farklı bir reseller hesabı açılarak, o hesaba farklı ayarları atamak mümkündür.

plan durumu

plan yapılandırması

Yukarıda belirtilen ayarlamaları yaparken dikkat edilmesi gereken bir durum mevcuttur. Website panel kurulumu yapılırken, bununla beraber default olarak “hosting space” ayarlanır (“My Server” adında). Reseller kullanıcı üzerinden öncelikle “space” kısmından bu alanı seçip, sunucu üzerindeki kurulu hizmetlerin ayarlarını yapılandırdıktan sonra “hosting plan” kısmından plan oluşturabilirsiniz. Yani reseller paketinde oluşturduğumuz plan da kaynaklarını alacağı bir “space” alan oluşturmak gereklidir.

Hosting Plan kısmından müşterilerin domainlerinin barındığı planları oluşturup, limitlendirmeler yapabiliriz.

Hosting Add Ons kısmından ise; farklı eklentiler oluşturabilir, website panel üzerinden yönetebiliriz.

Peer kısmından eş hesaplar oluşturabilir, hosting hizmetini birden fazla kişinin yönetimi sağlanmış olur.

Running Task kısmından, bu hesaptaki müşteriler için görev oluşturulabilir. Ancak bu görev adedini, oluşturulan “space” kısmındaki limitlere göre verildiğini unutmamak gerekir.

Audit Log kısmından ise, işlemlerin günlüklerine ulaşabilir, gerekli kontrollerimizi buradan yapabiliriz.

 

Bir başka website panel makalesinde görüşmek üzere…

 

Cihan Dikmen
/System and Network Specialist\

 

Yer işareti koy Kalıcı Bağlantı.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir